Ook voor persoonlijk bijbelgebruik zoeken mensen naar online content. Via verschillende kanalen reikt het NBG leesplannen, blogs en podcasts aan waarbij de Bijbel centraal staat.
We zien een toename van digitaal Bijbelgebruik. Via debijbel.nl werden 1.084.685 keer leesplannen en blogs gelezen, een stijging van 11% ten opzicht van 2023. Ook Bijbelluisteren en podcasts zijn stijgen in populariteit.
Fysieke Bijbels zijn echter voor veel mensen nog altijd een houvast. Dat bewijst ook het verhaal van Nicole. Voor haar kwam de Bijbel tot leven toen ze de Schrijfbijbel ging gebruiken. ‘Mijn Bijbel is een levend boek geworden waar ik elke dag nieuwe inzichten uithaal en kracht uit put. Wat heeft God eindeloos veel moois verborgen in Zijn woord voor ons!’.
Op 3 juni 2024 werd tijdens de EO-Jongerendag in het bijzijn van 15.000 jongeren het eerste exemplaar overhandigd aan de 15-jarige Sophie. De vraag naar deze nieuwe Bijbel voor jongeren was groot. Om aan te sluiten bij de belevingswereld van een brede groep jongeren werkten we samen met jongerenorganisaties uit de breedte van de kerk: HGJB, EO BEAM, Move Community, Kamino en Way.
Het bericht van de nieuwe Jongerenbijbel ging als een lopend vuurtje. Door aandacht vanuit de NOS bereikten we een heel breed publiek; het nieuws was te zien op het Jeugdjournaal en via de socials van de NOS bereikten we ruim 800.000 kijkers (via Insta Stories en Tiktok), en het bericht werd meer dan 16.000 keer geliked. In 2024 werden ruim 7.000 Jongerenbijbels verkocht en is de herdruk in gang gezet.
InZine is een product van BladenMakers